Deklaracja dostępności

Park Krajobrazowy „Dolina Słupi” (PKDS) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.dolinaslupi.pl

Data publikacji i aktualizacji strony lub aplikacji

Data publikacji strony internetowej:  

Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Niektóre zamieszczone na stronie informacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości:

Do zdjęć publikowanych od roku 2025 dodajemy teksty alternatywne, wcześniejsze zdjęcia sukcesywnie uzupełniamy o opis alternatywny.

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2019 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Skróty klawiszowe

Do nawigacji po stronie wystarczą standardowe skróty klawiszowe.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Przemysława Warmbiera – e-mail: si@pomorskieparki.pl lub telefonicznie 58 84 29 829. 

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. 

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do organu nadzorującego:

  • Województwo Pomorskie,
  • Adres: ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk,
  • E-mail: info@pomorskie.eu,
  • Telefon: 58 32 68 555.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Aplikacje mobilne

Park Krajobrazowy „Dolina Słupi” udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Park Krajobrazowy "Dolina Słupi", ul. Poniatowskiego 4A w Słupsku.

Obiekt otwarty w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

Budynek dzielony wraz z siedzibą Pomorskiego Zespołu Parków Krajobrazowych (PZPK).

Najbliższe przystanki

  • Poniatowskiego – 36 metrów - identyfikator przystanku 623/1
  • Poniatowskiego – 140 metrów - identyfikator przystanku 622/1,
  • Bałtycka – 200 metrów - identyfikator przystanku 308/2,
  • Bałtycka – 300 metrów - identyfikator przystanku 308/1.

Dojazd do przystanku Poniatowskiego – linia 9. Dojazd do przystanku Bałtycka – linia 17. Linie autobusowe obsługiwane są pojazdami niskopodłogowymi.

Parking

Dla osób odwiedzających Biuro PKDS i PZPK wyznaczono 2 parkingi:

  1. Od strony ul. Bałtyckiej ogólnodostępny, bezpłatny na 48 miejsc.
  2. Od strony ul. Poniatowskiego ogólnodostępny, bezpłatny na 21 miejsc. 

Część miejsc parkingowych należy do instytucji mających siedzibę w tym samym budynku. Jedno, oznakowane miejsce przeznaczone jest dla osób z niepełnosprawnością.

Oznaczenie

Wejścia do budynku oznaczone widocznymi z ulicy tablicami informacyjnymi. Na budynku znajduje się numer 4A i czerwone tablice urzędowe z nazwą. Brak tablicy tyflograficznej z rozkładem pomieszczeń w budynku lub oznaczeń w druku powiększonym. W budynku znajduje się plan sytuacyjny z rozkładem pomieszczeń. Schody nie posiadają oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabowidzących. Tafle szklanych drzwi znajdują się w kontrastowej ościeżnicy.

Wejście na teren posesji

Budynek ogrodzony, nie ma prywatnej posesji, wejście od ulicy furtkami bądź wjazdami.

Wejścia do budynku

  • Wejście 1 do Centrum Edukacji Ekologicznej „Słupia rzeka wiedzy” – od strony ul. Poniatowskiego schodami na poziom parteru, otwarte w trakcie zajęć edukacyjnych prowadzonych przez Park Krajobrazowy „Dolina Słupi”.
  • Wejście 2 do biur PZPK i PKDS – to główne wejście wyposażone w pochylnię terenową, otwarte w godzinach 7:30 – 15:30.
  • Wejście 3 od strony ul. Bałtyckiej, schodami na półpiętro między parterem, a pierwszym piętrem, otwarte w godzinach 7:30 – 15:30.

Dojścia do wejść utwardzone są kostką brukową, nie oznaczone kontrastową farbą.

Poruszanie się po budynku

Pomieszczenia biurowe znajdują się na poziomie pierwszego piętra i nie są dostosowane dla osób poruszających się na wózkach i mających problem z poruszaniem się. Do Centrum Edukacji Ekologicznej „Słupia – rzeka wiedzy” można się dostać podnośnikiem. Wejście do biur PKDS i PZPK jest oznakowane. Po wejściu na pierwsze piętro do siedziby PKDS i PZPK informacji na temat rozkładu pomieszczeń udzielają też pracownicy.

Toalety

Na parterze (wejście po schodach) znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnością. W toalecie brak systemu przywołującego pomoc. W toalecie brak przewijaka dla dzieci. Pomieszczenie może być zamknięte na klucz o który należy poprosić pracownika.

Pies asystujący

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym (psem przewodnikiem).

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Na miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy PKDS.

Z tłumaczem polskiego języka migowego (PJM) online można połączyć się zdalnie z domu, pomoże on znaleźć właściwe informacje na stronie PKDS lub PZPK.

Na głównej stronie w prawym górnym rogu znajduje się ikona ETR. W tekście łatwym do czytania znajduje się informacja o naszej działalności.

W razie potrzeby o rozkładzie pomieszczeń w budynku informują również pracownicy Parku.